dinsdag 12 mei 2009

Weer een tijdje geleden

Zo het is al weer een tijdje geleden. Ik kan me haast niet meer goed herinneren wat ik allemaal gedaan heb sinds het vorige blogje.
Ik weet wel dat ik op dit moment veel buiten ben. De sneeuw is weg, het gras begint groen te worden en overal is wel iets te zien wat ik nog nooit gezien heb. De wereld is heel spannend voor mij. Beestjes, blaadjes, takjes, regen, zon. Alles heb ik nog nooit gezien omdat er voor heen alleen maar sneeuw lag.

Ik heb nog wel eens de neiging om er op uit te trekken. Lekker rommelen in het gras, langs de waterkant, richting de weg. Allemaal super spannende dingen. Ik snap alleen niet zo goed waarom de baasjes dan boos zijn dat ik weer eens even weg ben. Nu moet ik in vervolg aan een lange ketting in de tuin. Net te kort natuurlijk om bij het kippenhok te komen. Daar wonen wel 11 vriendjes om mee te spelen. Gelukkig zijn ze zelf ook veel buiten en dan kunnen we nog wel samen spelen. Als ik er achter aan ga dan lopen ze wel heel snel weg, en dan wil ik juist niet.

Verder gaan we nu met dit lekker voorjaarsweer veel wandelen. Dat is helemaal super. Er is ook zo veel te zien. Ook ruik ik heel veel dingen. Het meeste ruik ik veel muizen, en heel af en toe heb ik er ook een te pakken. Mmm. Lekker muisje. Maar dan moeten mijn baasjes dat weer afpakken.

Gisteren ben ik ook weer eens gewogen. Ik weeg nu al 14,5 kilo. Groot ben al hé. Ik ben ook al heel sterk en heb scherpe tanden. Heb al diverse halsbanden doorgebeten, vandaar dat ik nu een ketting heb om aan te liggen buiten. Is wel wat zwaarder aan de nek, maar smaakt een stuk minder lekker. Ook ben ik goed in het graven van kuilen. Zo heerlijk omdat we toch genoeg grond om het huis hebben. Soms als ik me verveel ga ik aan dingetjes eten. Ik heb al een tulp op, heb al een mooie hortensia opgegeten. Allerlei stokjes die in de tuin stonden.
Sinds kort weet ik hoe ik op de picknicktafel moet komen, dus nu heb ik ook de mooie bloemetjes van mijn bazinetje opgegeten en de plantenpotten van het baasje omgegooid. :-)

Nog even en ik mag weer lekker op vakantie. Vesterålen deze keer. Een eilandengroep in het noorden van Noorwegen heb ik begrepen. Nou ik heb er zin en laat die walvissen maar zien. Dat lijkt me wel wat.

Nou tot slot nog wat fotootjes.


 
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: